Nøglen til det gode salg - gør ventetid til læringstid 

Personlige egenskaber

Salget forberedes

Salg er et begreb, som er så bredt, at det naturligvis må brydes ned i nogle mere håndgribelige størrelser, for at vi kan tale om det på en meningsfyldt måde. Det generelle ord SALG dækker over det at være professionel ønskeskaber. Det vil sige, at man ikke kan sælge nogen noget, men vi kan hjælpe dem til en god beslutning. Men før kunden træffer sin beslutning om køb ligger der et stort stykke arbejde forude.

I Lektion 2 kigger vi nærmere på det forarbejde. Det afgørerende er at du arbejder grundigt og systematisk. For jo bedre du laver dit forarbejde jo større er din mulighed for succes.

I lektionen gennemgås hele forløbet fra den interne markedsføring, hvor du som sælger skal briefes på produkt eller kampagne, til du skal sende en mødebekræftelse ud til en kommende kunde. I punktform ser forløbet sådan ud:

  • Intern markedsføring
  • Emnevurdering
  • Opsøgende salg
  • Første kontakt
  • Salgsbrev
  • Telefonopfølgning SIGT
  • Mødebekræftelse
  • Mødeforberedelse

Lektionen i overblik

Lektionen i overblik får du et godt overblik over lektionens forskellige elementer. Her kan du også se, hvor i bogen Nøglen til det gode salg du kan finde de artikler, som er relevante for lektionen. Hav bogen ved siden af dig, når du arbejder her på e-læringen. Det er bedre at læse i bogen end på skærmen her.

Du kan bruge lektionens elementer i lige præcis den rækkefølge, du selv ønsker det. Men hvis du vil klare dig godt i testene, så skal du også læse i bogen.

God fornøjelse med lektionen!